Fair Play -lehti: Sponsorit eivät tunne käsitettä naisen euro
17.1.2019 14:11 Uutiset / Urheilutoimittajain Liitto ry

Fair Play -lehti: Sponsorit eivät tunne käsitettä naisen euro

Urheilutoimittajain Liiton Syysseminaarimatkalla aiheesta ”Pohdintaa naisurheilijan kiinnostavuudesta ja eurosta sponsoriyhteistyössä” puhunut urheilumanageri Erkki Alaja aloitti osuutensa provosoivasti Yleisradion tekemästä selvityksestä. Ylen mukaan suomalaisen naisen euro huippu-urheilussa on kolme senttiä.

Suurimmat erot ovat palloilulajeissa – jääkiekossa naisen euro on 0,3 senttiä ja jalkapallossa neljä senttiä.

– Sponsoriyhteistyössä naisen euro on 99 senttiä. Sponsorit eivät tunne käsitettä naisen euro. Vain aivan huipulla miehet saattavat saada suurempia korvauksia, Alaja kertoi.

– Naiset ovat keskimäärin yhtä kiinnostavia sponsoroinnin kohteina kuin miehet, jotka taas ovat perinteisesti rohkeampia lähestymään yrityksiä yhteistyöasioissa.

Alaja puhui hyvästä henkilöbrändistä samoin kuin hyvästä tarinasta. Kuka pystyy tarjoamaan tarinoita, on Alajan mukaan voitonpuolella.

– Brändiviestinnän konkari Juhana Peltomaa on sanonut, että hyvästä brändistä maksetaan enemmän ja ostopäätös tehdään herkemmin. Tämä toimii urheilussakin. Toimivia suomalaisia urheilijabrändejä ovat esimerkiksi Lotta Harala, Sanna Kämäräinen ja Mikael Forssell, Alaja muistutti.

Lue lisää Erkki Alajan ajatuksista uusimmasta Fair Play -lehdestä: Fair Play -lehti 4/2018.


Erkki Alaja vaimonsa Tuuli Merikosken kanssa.
Merikosken vuonna 1991 juoksema 800 metrin aika
2.00,59 on edelleen voimassa oleva Suomen ennätys.
Kuva: Asko Tanhuanpää.



   
Urheilutoimittajain Liitto
«  Toukokuu   »
Ma Ti Ke To Pe La Su
 
 
 Tapahtuma
 
 Koulutus
 
 Kokous
 
 Ilmoittautuminen
 
 Hakuaika
 
 Fair Play -lehti
Kategoriat