Toimintakertomus vuodelta 2011
19.4.2012 11:16 Uutiset / Oulun Seudun Urheilutoimittajat

TOIMINTAKERTOMUS VUODELTA 2011

Kevätkokouksen 8.5.2012 hyväksymä toimintakertomus vuodelta 2011.

HALLINTO

Kevätkokous pidettiin 19.5.2011 Kiinteistömaailman isännöimänä. Kokouksen puheenjohtajana toimi kunniajäsen Markku Peura, ja paikalla oli 11OSUT:n jäsentä ja kannatusjäsentä.

Uusien sääntöjen mukaan sekä hallituksen puheenjohtajan että hallituksen jäsenten toimikausi on kaksi (2) vuotta siten, että hallituksen varsinaisista jäsenistä on puolet vuosittain erovuoroisia. Ensimmäisellä kerralla erovuoroiset määrätään arvalla. Hallitus suoritti erovuoroisten arvonnan vuoden 2011 ensimmäisessä kokouksessaan. Arvonnan tuloksena erovuorossa syyskokouksessa 2011 olivat Hannele Lamusuo, Pekka Räsänen ja Matti Soisalo.

OSUT:n sääntöjen (12§) mukaisesti hallitus valitsi keskuudestaan varapuheenjohtajaksi Matti Soisalon, koulutusvastaavaksi Hanna Kuusiluodon ja tiedotusvastaavaksi Hannele Lamusuon. Taloudenhoitajaksi valittiin Pauli Vepsäläinen ja sihteeriksi Pekka Räsänen.

Vuonna 2011 hallitus kokoontui 8 kertaa.

Toimintavuonna OSUT ry täytti 40 vuotta. Pääjuhla pidettiin 8.4. Kärppäklubilla. Juhlassa oli mukana 49 jäsentä, kannatusjäsentä ja kutsuvierasta. Juhlapuhujana oli sosiaali- ja terveysministeri Juha Rehula. UL:n tervehdyksen juhlaan toi liiton puheenjohtaja Heikki Miettinen. Mukavan ohjelman ohessa juhlassa luovutettiin runsaasti ansiomerkkejä OSUT:n toimijoille sekä muistettiin vuonna 2011 pyöreitä vuosia täyttäviä jäseniämme. Juhlasta oli näyttävä juttu Fair Play-lehdessä. Kuvagalleria ja historiikki ovat edelleenkin omilla kotisivuilla. Juhlasta oli juttuja myös maakunnan tiedotusvälineissä.

Syyskokous pidettiin 18.11.2011 hotelli Scandicissa. Kokouksen puheenjohtajana toimi kunniajäsen Markku Peura. Läsnä oli 9 jäsenmaksunsa maksanutta yhdistyksen jäsentä.

Puheenjohtaja Kari Linna ei ollut erovuorossa, joten hän jatkoi puheenjohtajana myös vuoden 2012.  Hallituksen jäseninä jatkoivat Hanna Kuusiluoto, Lyly Rajala ja Ari Stenius, jotka eivät olleet erovuorossa. Syyskokous valitsi erovuorossa olleet Hannele Lamusuon ja Pekka Räsäsen jatkamaan hallituksessa sekä omasta aloitteestaan tehtävästä luopuneen, erovuorossa olleen Matti Soisalon tilalle uudeksi hallituksen jäseneksi Jukka Harmaalan.

Vuodelle 2012 syyskokous päätti jäsenmaksuksi edelleen 25 euroa. Vuoden lopussa yhdistyksessä oli yhteensä 96 jäsentä, joista 77 oli jäsenmaksunsa OSUT:lle maksanutta B-jäsentä, 2 kannatusjäsentä ja 17 A-jäsentä, jotka maksavat jäsenmaksunsa suoraan UL:oon. Yhdistyksen taloudellinen tilanne oli koko toimintakauden hallinnassa.

Toimintakauden aikana jäsenille lähetettiin ja välitettiin kevät- ja syyskokouskutsut, maakunnan parhaiden urheilijoiden äänestysasiakirjat, kutsu 40-vuotisjuhlaan ja runsaasti sähköpostitiedotteita OSUT:lta, UL:lta sekä urheiluseuroilta. Fair Play-lehteen tehtiin useita juttuja mm. sihteeri Räsäsestä, em. 40-vuotisjuhlasta sekä maakunnan parhaan urheilijan Riitta-Liisa Roposen valinnasta. OSUT:n kotisivut ovat UL:n sivujen yhteydessä osoitteessa http://www.urheilutoimittajat.fi/. Webmasterin tehtävät hoiti Hannele Lamusuo. OSUT ry:n pankkiasiointi hoidettiin Oulun Osuuspankissa.

VARSINAINEN TOIMINTA

-          Vuonna 2011 seuraavilla jäsenillä oli merkkipäivä: Ivola Pertti 80 v, Wilenius Hannu 60 v, Rajala Lyly 60 v, Pönkänen Seppo 60 v, Kalliokoski Pasi 50 v, Pääkkönen Jussi 50 v, Vuorjoki Jouko 50 v, Korkeakivi Kalle 50 v, Kettunen Ari 50 v ja Lehto Jyrki 50 v. Heitä onniteltiin OSUT:n standaarin tai kynän kera.

-          OSUT:lle hankittiin laser-tulostin sihteerin käyttöön

-          UL:n Golfmestaruuskilpailuihin 1.-2.6. Tahkolla osallistui neljä OSUT:n jäsentä (Matti Tieksola, Ilkka Kurttila, Timo Pätäri ja Pekka Räsänen) ilman suurta henkilökohtaista menestystä. Parhaiten menestyi Ilkka Kurttila, joka johti kilpailua 1. päivän jälkeen, mutta putosi lopputuloksissa sijalle 7. Muut pelaajamme olivat tuloksissa sarjoissaan keskikastissa.

-          Maanantaina 12.9. olimme vieraana Kärppien perinteisessä informaatiotilaisuudessa Kärppäklubilla. Paikalla oli ennätykselliset 33 OSUT:n jäsentä ja 11 henkilöä Kärppien organisaatiosta. Tilaisuudessa kuultiin kattava katsaus Kärppien tilanteeseen organisaation eri osa-alueilla ja lopuksi nautittiin Kärppien tarjoamat maittavat ruuat juomineen.

-          OSUT:n jäsenet äänestivät jälleen Pohjois-Pohjanmaan parhaan urheilijan. Pohjois-Pohjanmaan vuoden 2011 parhaaksi urheilijaksi valittiin toisen kerran peräkkäin tällä kertaa ylivoimaisella äänten enemmistöllä MM-kilpailujen naisten 4x5 km:n viestin pronssimitalisti ja moninkertainen Suomen mestari Riitta-Liisa Roponen Oulun Hiihtoseurasta. Tulokset julkistettiin PoPLin palkitsemisgaalassa lauantaina 12.12. Valintauutinen ja tulokset kokonaisuudessaan pantiin myös omille kotisivuille ja tehtiin juttu FP-lehteen.

-          Jäsenillä oli tilaisuus tutustua hohtokeilailuun 16.12. Oulun Keilahallissa. Mukana oli 8 jäsentä.

«  Syyskuu   »