Vuoden Urheilija -brändille uusi visuaalinen konsepti – digiyhteistyökumppaniksi Codemate
4.12.2019 13:00 Uutiset / Urheilutoimittajain Liitto ry

Vuoden Urheilija -brändille uusi visuaalinen konsepti – digiyhteistyökumppaniksi Codemate

Vuoden Urheilija -brändille uusi visuaalinen konsepti
Urheilutoimittajain Liitto ja Codemate vievät Vuoden Urheilija -äänestyksen uudelle tasolle

Vuoden Urheilija -äänestyksellä on pitkät perinteet. Pitkä matka on kuljettu myös vuoden 1946 takaisesta valintakokouksesta tähän päivään, kun äänestäminen siirtyy digiloikalla modernille äänestysalustalle. Urheilutoimittajain Liiton digiyhteistyökumppanina aloittanut Codemate on luonut vuoden 2019 äänestykselle hienot ja ajantasaiset puitteet.

Näkyvänä osana kokonaisuutta Codemate on suunnitellut ja toteuttanut Vuoden Urheilija -brändille tunnistettavan uuden visuaalisen konseptin. Uudistettu ilme tulee näkymään vuodenurheilija.fi-sivuston lisäksi vahvasti paitsi Urheilutoimittajain Liiton viestinnässä myös muissa digitaalisissa kanavissa ja printissä.

Urheilutoimittajain Liitto ja Codemate ovat sopineet yhteistyöstä pitkällä sopimuksella. Tulevaisuus tuo mukanaan lisää uudistuksia, joita päästään jatkossa räätälöimään palvelun analytiikkaan pohjautuen.

Urheilutoimittajain Liiton puheenjohtaja Kari Linna on iloinen toteutuneesta digikumppanuudesta.

– Liiton oli helppo lyödä ”hynttyyt yhteen” teknologiayrityksen kanssa, jolle myös urheilu on lähellä sydäntä. Kiinnostus on yhteinen ja tavoitteet korkealla.

– Ensimmäiset askeleet on nyt otettu, ja kehitys on ollut melkoinen. Odotan innolla, miten yhteistyöllä kehitämme palvelua tulevina vuosina eteenpäin.

Aidosti urheilusta kiinnostunut digikumppani pitää päämajaansa Oulussa ja Helsingissä. Lisäksi liiketoimintaa on Kaakkois-Aasiassa, jossa konttorit löytyvät Singaporesta ja Bangkokista. Yrityksellä on kuitenkin vahvat juuret Suomessa.

Codematen toimitusjohtaja Toni Piirainen on innoissaan digikumppanuudesta Urheilutoimittajain Liiton kanssa.

– Kehitämme työssämme uusia teknologiaratkaisuja eri toimialojen huippuyritysten kumppanina. On hieno kunnia olla nyt mukana muovaamassa ja tuomassa myös suomalaisen huippu-urheiluvuoden parhaiden valintaa digiaikaan.

– Toimimme jo yhteistyössä muun muassa olympiauimari Jenna Laukkasen, AC Oulun, Sotkamon Jymyn, ONS naisfutiksen ja SJ Gamingin kanssa. Urheilu ja e-urheilu ovat tiiviisti osa meitä. Tämä myös näkyy ja kuuluu toimistolla ja kahvipöydissä, heittää Piirainen pilke silmäkulmassa.

– Urheilutoimittajain Liitto Vuoden Urheilija -äänestyksineen sopii kumppanina meille täydellisesti ja siksi haluamme olla pitkäjänteisesti mukana tällä digitalisaatiopolulla.

www.vuodenurheilija.fi

Urheilutoimittajain Liitto ry toimii urheilusta kirjoittavien, kuvaavien ja sitä selostavien journalistien sekä liiton omien paikalliskerhojen yhdyssiteenä. Liitolla on 16 paikalliskerhoa, jotka toimivat alueellisesti ympäri Suomea. Liitossa on noin 1 300 henkilöjäsentä. Liitto vaalii laadukasta suomalaista urheilujournalismia sekä kehittää ammattikunnan yhteisöllisyyttä ja osaamista. Liitto ylläpitää suomalaista urheilun ja urheilujournalismin arvostusta valitsemalla vuosittain Vuoden Urheilijan.

Codemate on luovan teknologian taitaja, jolla on syvät juuret Suomessa. Yritys luo asiakkailleen kestävää arvoa liiketoiminnan ja digitaalisten palveluiden muotoilulla sekä suunnittelemalla ja toteuttamalla web-palveluita, mobiilisovelluksia ja IoT-ratkaisuja. Codematella työskentelee 100 asiantuntijaa kolmessa eri maassa. Codemate on toimittanut jo yli 600 digitaalista palvelua kansainvälisesti asiakasyrityksille auttaen heitä menestymään alati muuttuvilla markkinoilla.


Kättä päälle! Codematen myyntijohtaja Janne Korvanen (vas.)
ja Urheilutoimittajain Liiton hallituksen puheenjohtaja Kari Linna
hymyssä suin monivuotisesta yhteistyö sopimuksesta.
Kuva: Olli Haataja.


   
Urheilutoimittajain Liitto
«  Helmikuu   »
Ma Ti Ke To Pe La Su
 
 
 Tapahtuma
 
 Koulutus
 
 Kokous
 
 Ilmoittautuminen
 
 Hakuaika
 
 Fair Play -lehti
Kategoriat